دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال
دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال

اپل بیش از یک دهه در حال ساخت HDTV بوده است

http://s6.picofile.com/file/8189899900/appletv2010_1l.jpg

مدت‌ها پیش شایعه‌ی ساخته شدن یک تلویزیون توسط اپل شنیده می‌شد اما این شایعات هیچ وقت تبدیل به واقعیت نشدند.  

 به گفته‌ی سایت The Wall Street Journal اپل مدت‌ها پیش در حال ساخت تلویزیون بوده است اما به دلیل این که نتوانسته‌ی ایده‌ی جالبی را در این تلوزیون‌ها مطرح کند باعث شده تا در سال پیش دست از تلاش برای ساخت یک اچ دی تی وی بکشد. این کمپانی هیچ وقت نتوانست ایده‌ی جالبی را پیدا کند تا بتواند به طور جدی رقبای خود را نظیر سونی و سامسونگ کنار بزند.


آن‌ها به مراتب تلویزیون هایی با کیفیت  4K را ساختند و حتی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی لیزری برای صفحه نمایش تلویزیون استفاده کردند؛ سنسور‌هایی برای تشخیص چهره‌ و ضبط تصاویر فرد به هنگام صحبت کردن با FaceTime را در تلویزیون به کار بردند اما این‌ها به گفته‌ی اپل هیچ کدام قابلیت رقابت جدی با تولید کنندگان بزرگ تلویزیون را نداشته‌اند.


حالا که اپل موفق به ساخت تلویزیونی فوق العاده نشده است، این کمپانی تصمیم گرفته تا  TV box‌های را ارائه کند که بتواند از طریق آن سرویس‌های اینترنتی به کاربران خود ارائه دهد. گفته می‌شود این تی وی باکس در پاییز امسال به طور رسمی عرضه خواهد شد. این تی وی باکس شبکه‌های مختلف اینترنتی را به صورت یک باندل در اختیار خریداران قرار می‌دهد.


یکی از میلیارد‌ر‌های اپل و مهم‌ترین سهام داران این شرکت به نام Carl Icahn بیان کرده که اپل آرزوی ساخت تلوزیون را به طور کامل از بین نبرده و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ساخت تلویزیون توسط اپل باشیم. اما چیزی که فعلا مشخص است متوقف شدن پروژه‌ی ساخت تلویزیون از سال گذشته تا کنون بوده. شاید اپل با عرضه‌ی تی وی باکس خود بتواند تمرکز بیشتری را بر روی ساخت یک اچ دی تی وی قرار دهد.


منبع:گجت نیوز به نقل از engadget

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد