دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال
دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال

خبر : دادگاه دعوی مایکروسافت علیه سامسونگ برگزار شد.


http://s5.picofile.com/file/8152833992/legal_microsoft_story.jpg

به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد یک نبرد طولانی قانونی دیگر را ادامه دهد، چراکه دادگاه دادگاه ایالات متحده تصمیم گرفته پرونده ی دعوی مایکروسافت علیه سامسونگ را ادامه دهد.


اخیرا مایکروسافت شکایتی را بر علیه سامسونگ به خاطر پرداخت نکردن حق امتیازات مایکروسافت در اندروید در سال ۲۰۱۳ مطرح کرده است. در مقابل سامسونگ هم درخواست کرده که دادگاه باید در هنگ کنگ برگزار شود تا فرایند داوری به درستی انجام شود.

در ابتدای ماه نوامبر میلادی، سامسونگ شکایتی را مطرح کرد که طی آن اعلام می کرد که پس از فروش بخش سخت افزاری نوکیا به مایکروسافت، قرار داد سامسونگ با نوکیا که در سال ۲۰۱۱ بسته شده بود، نقض شده و این شرکت دیگر نباید پرداخت حق امتیاز به مایکروسافت را ادامه دهد.


ادامه مطلب ...

آیا باز هم تلفنی با نام نوکیا خواهیم دید؟



تقریبا هفته گذشته گوشی لومیا ۵۳۵ معرفی شد اما این بار به جای نام نوکیا که در گذشته محصولات دوست داشتنی آن را دیده بودیم، نام مایکروسافت بر روی گوشی حک شده بود. اما یک سوال اساسی مطرح می شود؛ آیا دیگر گوشی با نام نوکیا معرفی نخواهد شد؟ 


طبق قرارداد خرید نوکیا توسط مایکروسافت، نوکیا حق استفاده از برند خود را برای ساخت گوشی تا سال ۲۰۱۶ ندارد. یعنی این شرکت می تواند در سال ۲۰۱۶ دوباره محصولاتی با نام نوکیا تولید کند. 

 

رئیس شرکت نوکیا در طی مراسمی که این هفته برگذار شد درباره این سوال گفت که این شرکت قصد ندارد دوباره به تولید محصولات جدید فکر کند اما در عوض ممکن است لایسنس استفاده از نام نوکیا را به برخی دیگر از تولید کنندگان بدهد..

  ادامه مطلب ...

مرتضی پاشایی درگذشت


http://s5.picofile.com/file/8151680850/mortezapashaei.jpg


شادروان مرتضی پاشایی دیروز 23جمعه  آبان ماه در ساعت 10:30 دارفانی را وداع گفت.روحش شاد و یادش گرامی باد.


شادروان مرتضی پاشایی دیروز 23 آبان 1393 (در سی سالگی) در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سرطان معده در گذشت.

مرتضی پاشایی خواننده، نوازنده و آهنگساز پاپ ایرانی بود. پاشایی با قرار دادن ترانه‌هایش در اینترنت شناخته شد.

 

ادامه مطلب ...

ترفند کشیدن حروف و کلمات فارسی


http://s5.picofile.com/file/8151358742/screen_shot_2014_04_25_at_10_58_38_am.jpg


آیا می خواهید برای زیبا تر شدن متن های خود آن هارا بکشید؟این مطلب را بخوانید!


یکی از جالب ترین راه هایی که یک تایپیست حرفه ای انجام می دهد ، کشیدن حروف و کلمات فارسی برای زیبا شدن متن تایپ شده است. شما نیز می توانید با استفاده از این ترفند متن های تایپ شده را در داخل ویندوز بکشید ، بعنوان مثال:


دیـــــــــــجــــــــــــتـــــــــــــــــال  وانــــــــــــــــــ


هـــــــمــــــــــیـــــــــــشــــــــــــه دیـــــــــجــــــــتـــــــــــــــال 



ادامه مطلب ...

آیفون نسل بعدی صفحه نمایش 3 بعدی خواهد داشت


http://s5.picofile.com/file/8150180468/3D_iPhone.png



اگر چه اپل به تازگی آیفون 6 و 6 پلاس را معرفی کرده و در برخی مارکت ها توانایی پاسخگویی به درخواست های خریداران را ندارد، اما گزارش هایی از نسل بعدی آیفون به گوش می رسد، بر اساس گزارش ها اپل در آیفون نسل بعدی از تکنولوژی جدیدی در صفحه نمایش استفاده خواهد کرد و شیشه های با نمایش سه بعدی بدون نیاز به عینک را وارد آیفون می گند، این گزارش توسط یک خبرگزاری چینی به نام Economic Daily News منتشر شده است.

گر چه اپل اولین کمپانی ای نخواهد بود که از تکنولوژی صفحه نمایش های سه بعدی در گوشی های موبایل خود استفاده کرده اما هر گوشی ای که پیش از این، مجهز به صفحه نمایش سه بعدی بوده نتوانسته فراگیر شود (درست مانند آنچه برای تاچ آی دی آیفون رخ داد).
 
ادامه مطلب ...