دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال
دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال

6 موضوع آزار دهنده کاربرانی که از آی او اس به اندروید مهاجرت می کنند

تصور کنید که در تمام طول عمر دیجیتالی خود گوشی آیفون داشته اید و اکنون بر اثر یک تصمیم متفاوت به سمت اندورید رفته اید. شاید اندروید سیستم عامل راحتی باشد و کار کردن با آن دوست داشتنی باشد اما تفاوت هایی در این دو سیستم عامل وجود دارد که می تواند کاربران آی او اس را که به تازگی به اندروید مهاجرت کرده اند آزار دهد. در این مقاله تعدادی از این تفاوت ها را برای شما بیان می کنیم تا اگر هنوز تصمیم خود را برای مهاجرت از آی او اس به اندروید نگرفته اید کمی در مورد این مهاجرت فکر کنید.

  

1 – تفاوت طراحی

 

حتی گوگل هم در برخی قسمت ها از دستورالعمل های متریال دیزاین خود استفاده نمی کند. این در حالی است که همه برنامه هایی که در این سیستم عامل ساخته می شوند نیز به این دستورالعمل ها احترامی نمی گذارند. اما موضوع برای اپل متفاوت است. اپل نه تنها خودش به دستورالعمل هایی که برای ساخت iOS استفاده کرده احترام می گذارد، سازندگان اپلیکیشن را نیز مجبور می کند تا به این دستورالعمل ها احترام گذاشته و برنامه های خود را با آی او اس همگام کنند. بنابراین تفاوت هایی که در برنامه های اندروید و سیستم عامل اندورید مشاهده می کنید به احتمال قوی شما را آزار خواهد داد.


2 – اندروید به سادگی آی او اس نیست

 

آی او اس و اندروید از نظر فلسفه ساخت کاملا متفاوت هستند. در اندروید چندین راه متفاوت وجود دارد تا یک ویژگی را فعال و یا غیر فعال کنید. اما اپل به این موضوع معتقد است که تنها باید یک راه برای فعال و غیر فعال کردن یک ویژگی وجود داشته باشد. یکی از مشکلات اندروید این است که کارخانه های سازنده گوشی موبایل به تناسب دلخواه خودشان تغییراتی را در پوسته اندروید اعمال می کنند که همین امر باعث سر در گمی کاربران اندروید در هنگام مهاجرت به یک برند دیگر خواهد شد.

 

3 – بروزرسانی سیستم عامل

 

این یک حقیقت تلخ برای اندرویدی ها است. زمانی که یک بروزرسانی برای اندروید ارائه می شود بیشتر کاربران این سیستم عامل مجبور هستند تا مدت های زیادی برای دریافت این بروزرسانی صبر کنند در حالی که بیشتر این کاربران حتی این بروزرسانی را دریافت نمی کنند. اما آی او اس این مشکل را ندارد. در همان ابتدای ارائه بروزرسانی تمام کاربران آی او اس امکان دریافت نسخه بروز را دارند.

 

4 – کنترل سنتر آی او اس کارآیی های خوبی دارد و کار کردن با آن ساده است

 

کنترل سنتر آی او اس در همه جا در دسترس کاربر قرار دارد و بدون هیچ حرکت اضافی می توانید بسیاری از ویژگی ها را فعال و یا غیرفعال کنید. اگرچه در نوتیفیکیشن بار اندروید به تنظیمات بیشتری دسترسی دارید اما شاید پیدا کردن یک ویژگی خاص در آن کمی مشکل تر از آی او اس باشد. به علاوه در نسخه آب نبات چوبی این مشکل را دارید که برای دسترسی به سوئیچ تنظیمات مجبور هستید دوبار نوتیفیکیشن بار را پایین بکشید.

 

5 – در اندروید خالص رابط کاربری دوربین چنگی به دل نمی زند

 

اگر یک گوشی مجهز به اندروید خالص خریداری کنید، و قبلا آی او اس داشته باشید به طور حتم جایگیری نامناسب تنظیمات و کمبود امکانات شما را آزرده خواهد کرد. اما رابط کاربری دوربین آی او اس علاوه بر سادگی بسیار کارآمد است و نیازی ندارید تا منوهای اضافی برای دسترسی به ویژگی های متفاوت را باز کنید.


6 – برنامه ها

 

درست است که تعداد برنامه هایی که در گوگل پلی وجود دارند از اپ استور بیشتر است. اما علاقه توسعه دهندگان به فعالیت در اپ استور بیشتر است. این علاقه به این علت به وجود آمده که سود حاصل از تولید برنامه در اپ استور بیشتر است. به همین دلیل است که بسیاری از برنامه ابتدا برای کاربران آی او اس در اپ استور ارائه می شوند و بعد از آن راه خود را به اندروید و گوگل پلی باز می کنند.

منبع:جی اس ام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد