دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال
دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال

مایکروسافت تولید سرفیس ۲ را متوقف کرد


Microsoft_Surface_2_e1422441733479.jpg

مایکروسافت تولید سرفیس ۲ را متوقف کرد.البته با این همه دلیلی که مایکروسافت برای توقف تولید آن دارد،این موضوع چندان عجیب نیست.

سرفیس، دوره ای بسیار موفق را پشت سر نهاد و برای ردموندی ها مبلغی معادل ۱٫۱ میلیارد دلار سود بر جای گذاشته است.البته با این همه دلیلی که مایکروسافت برای توقف تولید آن دارد،این موضوع چندان عجیب نیست.
  

 دقیقا نمی دانیم چه تعداد از این محصول به فروش رفته، اما آنگونه که مایکروسافت اذعان دارد، بیشتر سرفیس های فروش رفته شامل آخرین مدل آن، یعنی «پرو ۳» می شوند که طبق حدس و گمان ها، دو سوم فروش این تبلت را در بر گرفته و یک سوم باقی مانده به سرفیس ۲ می رسد.

 

با این تفاسیر، جای تعجبی هم نیست که مایکروسافت تمرکزش را بر روی نمونه ی جدید از محصول مورد بحث قرار داده و ساخت سرفیس ۲ را متوقف سازد.مایکروسافت در بیانه اش به منابع خبری گفت: «ما تولید سرفیس ۲ را متوقف کردیم. علاقه مندانی که مشتاقند این محصول را خریداری کنند بهتر است تا به سراغ فروشگاه مایکروسافت (MicrosoftStore.com) سر زده یا از خرده فروشان شخص ثالث، آخرین باقی مانده های آن را تهیه نمایند.»


بزرگترین بخشی که مایکروسافت به آن اشاره ای نکرده، پایان کار Windows RT است. سیستم عامل نه چندان موفقی که هر چه زودتر انتظار خداحافظی با آن را داشتیم. آینده ی این سیستم عامل زمانی تاریکتر شد که مایکروسافت در طول مراسم خود در ۲۱ ژانویه به این مورد اشاره کرد که این سیستم عامل جدید، به سرفیس ۲ و سرفیس RT نخواهد آمد.


سرفیس ۲ در پاییز سال ۲۰۱۳، به عنوان جانشینی برای سرفیس RT به نمایش گذاشته شد. سرفیس RT با بازخوردی سرد از سوی خریداران مواجه گشته بود و میلیون ها دستگاه از آن در انبارهای مایکروسافت به خاک خوردن محکوم شدند. سرفیس ۲ با رژیمی که گرفته بود اندکی لاغر تر و سبک تر از مدل پیشین شده و نمایشگری بسیار بهتر نیز داشت، اما بزرگ ترین مشکلش استفاده از ویندوز RT بود؛ سیستم عاملی که در اجرای نرم افزار های قبلی ویندوز به مشکل اساسی می خورد.


کاربران مجبور شدند تا دست به دامن توسعه دهندگان برای ساخت نسخه های جدیدی از نرم افزار های ضروری برای استفاده در سیستم عامل مورد بحث شوند؛ اما به دلیل وجود دستگاه های بسیار کمی که از این پلتفرم پشتیبانی می کردند، توسعه دهندگان نیز ترجیح دادند تا وقت خود را برای آن به هدر ندهند.


با این تفاسیر، بازنشستگی سرفیس ۲ جای تعجبی هم ندارد. فروش سرفیس پرو ۳ بسیار بالاتر است و با اعلام خبر نیامدن ویندوز ۱۰ به نسخه های قبلی این محصول، طرفداران سرفیس ۲ کمتر و کمتر نیز خواهند شد.


منبع:به روز باشید دات آی ار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد