دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال
دیجیتال وان

دیجیتال وان

همیشه دیجیتال

آیا گوگل گلس به دیگر پروژه های شکست خورده گوگل اضافه شد؟

http://s4.picofile.com/file/8164584650/glass_7_100039337_gallery.jpg

ویترین گوگل از ابتدا تاکنون پر از محصولات و سرویس هایی است که با سر و صدای زیاد معرفی شده اند اما بعد از گذشت مدتی کم کم از لیست محصولات گوگل خارج شده اند. تحلیلگران می گویند حالا نوبت گجت پوشیدنی گوگل یعنی گوگل گلس رسیده است.
این عینک هوشمند هیجان انگیز با امکانات فوق العاده خود در ماه آوریل ۲۰۱۳ بود که رسما معرفی شد. این نوآوری گوگل از همان ابتدا تحسین بسیاری را برانگیخت و با وجود قیمت ۱۵۰۰ دلاری که برای آن تعیین شده بود بسیاری برای پیش خرید آن اقدام کردند. تا فاصله ۱۵ مه ۲۰۱۴ که این عینک برای عرضه عموم آماده شد کمابیش خبرهایی از آن در جریان بود. فروش این از ۱۵ مه ۲۰۱۴ تا همین چند روز پیش ادامه داشت تا اینکه گوگل ناگهان فروش آن را متوقف کرد و اعلام کرد تحقیق و توسعه برای نسخه فعلی گوگل گلس ادامه پیدا نخواهد کرد. 
   
این خبر برای کسانی که ۱۵۰۰ دلار برای این محصول پرداخت کرده بودند خیلی غیرمنتظره و عجیب بود. Ivy Ross، سرپرست پروژه گوگل گلس، در روزهای اخیر به خبرنگاران اعلام کرد در حال حاضر فروش مدل فعلی گوگل گلس را متوقف کردیم تا کار بر روی نسخه جدید آن را شروع کنیم. اما هیچ اطلاعاتی در مورد مدل بعدی و یا زمان رونمایی آن به خبرنگاران نداد.
اما سابقه گوگل چیز دیگری می گوید. در سابقه گوگل می توان بیش از ۱۵ پروژه شکست خورده و تعطیل شده را یافت که سرویس هایی همون Google Buzz و Google Wave و Google Reader جز مهمترین آنها هستند. اینها باعث شده تا تحلیلگران در رابطه با تعطیلی دائمی گوگل گلس نیز ابراز نگرانی کنند.
 
گوگل گلس از همان ابتدای معرفی با مشکلات متعددی در رابطه با حفظ حریم شخصی افراد مواجه بود. به واسطه مجهز بودن این عینک به دوربین بسیاری آن را خطری جدی برای حریم خصوصی افراد تلقی می کردند چرا که می توان توسط این عینک به سادگی در محل های ممنوع یا از افراد بدون اطلاع آنها عکاسی کرد. 
البته گوگل همواره با ذکر دلایلی این نگرانی را بی مورد می دانست و هرگز زیر بار این انتقادات نرفت اما شاید بتوان گفت که سرانجام این ایرادات گریبانگیر گوگل گلس شده باشند. در حال حاضر گوگل گلس از آزمایشگاه Google X خارج شده و توسعه آن روندی عادی به خود گرفته است. 
 
شاید هنوز زود باشد که بخواهیم آینده گوگل گلس را پیش بینی کنیم با توجه به اینکه گوگل رسما خبری مبنی بر شکست آن اعلام نکرده است. اما در هر حال خبرهای منتشر شده در مورد این عینک ۱۵۰۰ دلاری دارندگان آن را بسیار نگران کرده، نگرانی که شاید آنها را از خریدن همچین محصولی پشیمان کرده باشد.

منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد