بلاگر بلاگفا به آدرس مدتی است از دسترس خارج شده است.
این سایت علت این اختلال را وجود برخی مشکلات و انتقال سرورها به مکان جدید اعلام کرده بود و قرار بود تا حالا مشکل حل
شود اما اما متاسفانه در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد و احتمالا اینکار تا انتهای هفته جاری (هفته آخر اردیبهشت ماه) بطول خواهد انجامید.
پیغام بلاگفا به کاربرانش:
در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد و احتمالا اینکار تا انتهای هفته جاری (هفته آخر اردیبهشت ماه) بطول خواهد انجامید و امیدواریم پس از آن خدمات سایت بصورت عادی ادامه پیدا کند.
بروزرسانی 26 شهریور (تعطیلی تا یک هفته دیگر ادامه دارد):
بروزسانی 5 خرداد(تعطیلی ادامه دارد اما تا کی؟؟؟؟):
مدیر بلاگفا در خصوص تعطیلی 20 روزه سایت بلاگفا گفت: از وبلاگ نویسان می خواهم صبور باشند تا بتوانیم آخرین اطلاعات را بازگردانیم و سرویس را با همان شرایط و کیفیت فعال کنیم.علیرضا شیرازی، مدیر بلاگفا در خصوص طولانی شدن تعطیلی سایت بلاگفا اظهار داشت: هنگام تغییر مکان سرورهای سایت، برخی قطعات آسیب دیده وبرگشت اطلاعات یک فرآیند زمان بر است.
وی با بیان این که برای حل مشکل از خدمات یک شرکت خارجی استفاده کرده ایم، در باره این که ممکن است آخرین مطالب منتشر شده از سوی کاربران از دسترس خارج شود، گفت: برای حل این مشکل به نظر می رسد باید تا آخر این هفته منتظر پاسخ شرکت پشتیبان باشیم.وی افزود: تاکنون بیش از ده ها هزار دلار هزینه کردیم تا این مشکل حل شود.
سایت بلاگفا از صبح پنج شنبه 17 اردیبهشت از دسترس کاربران خارج شده و کماکان با مشکل روبه رو است.
بروز رسانی:بلاگفا باز در تعطیلی؟
پیغام بلاگفا درباری تعطیلی طولانی بلاگفا:
چندی قبل شرکت میزبان سرورهای سایت به ما اعلام کرد که قصد انتقال سرورها به محل جدیدی را دارد. اینکار تنها چند ساعت پس از اطلاع رسانی ایشان انجام شد و در واقع تمامی سرورها و شبکه مرتبط با آن به محلی جدید منتقل شد. اما پس از نصب مجدد سرورها در محل جدید مشخص شد که سرور بانک اطلاعاتی سایت دچار مشکل شده است.
در طول سالها فعالیت سایت بارها سرور بانک اطلاعات و درایوهای آن دچار مشکل شده بودند اما با توجه به تنظیمات صورت گرفته معمولا ظرف چند ساعت سرور جایگزین شده و یا از نسخه پشتیبان بروز برای بازگردانی اطلاعات استفاده میشد اما آنچه مشکل را بغرنج کرد این بود که تمام هارد درایوها ( که همگی با یک برند و مدل خاص بودند) در این نقل و انتقال آسیب دیده بودند و در واقع هر دو سیستم ذخیره سازی بانک اطلاعات و نسخه پشتیبان آسیب جدی دیده بودند.
با توجه به آسیب دیدگی همه هارد درایوها به نظر میرسید که ممکن است مشکل به
دلیل اختلاف ولتاژ دیتاسنتر قدیمی و جدید باشد و با همکاری شرکت میزبان سرورها در
کانادا هارد درایوها به تعمیرگاه معتبری در کانادا ارسال شد و البته گرانترین و
سریعترین سرویس ممکن سفارش داده شد که در اسرع وقت مشکل تشخیص و جهت حل مشکل اقدام
شود. شرکت تعمیرکار توانست یکی از هارددرایوها را بطور کامل بازگرداند اما در
بازگردانی اطلاعات بقیه هارد درایوها ناموفق بود (لازم به ذکر است که اگر تنها
اطلاعات یک درایو دیگر باز میگشت امکان دسترسی به همه اطلاعات وجود داشت. اما
متاسفانه اینکار در کانادا امکان پذیر نبود و برای همین درایوها به شرکت رسمی
پشتیبان آن برند خاص هارددرایو در آمریکا ارسال شد. در اینجا نیز سریعترین
سرویس سفارش داده شد و انتظار ما این بود که ظرف یک هفته مشکل برطرف شود. اما شرکت
فوق پس از بررسی اعلام کرد که بخشی از درایوها آسیب جدی دیده و قابل بازیابی نیست و
در زمینه بارخوانی برخی درایوهای دیگر اقدام کرد.سفارش و تامین برخی قطعات لازم جهت
تعمیر توسط این شرکت صورت گرفت و روند خواندن اطلاعات این هارد درایو صورت گرفت
(اینکار در دستگاه و محیط خاصی صورت میگرد). متاسفانه این روند بسیار طولانی و بیش
از حد تصور ما بود و بیش از 14 روز بطول کشید. اما متاسفانه این شرکت نتوانست بصورت
کامل اطلاعات را بازگردانی کرد و در نتیجه در گزارش خود اقدامات دیگری را جهت تکمیل
روند پیشنهاد داده است که ما با آن موافقت کرده و روند آن آغاز شده است اما قاعدتاً
اجرای این راهکار نیز زمان خواهد برد.
ما امیدوار هستیم که در نهایت مشکل برطرف و اطلاعات بروز بانک اطلاعاتی در اختیار
ما قرار گیرد. لازم به ذکر است که ما بیش از 60 درصد بانک اطلاعاتی را بصورت سالم
در اختیار داریم و از آنچه باقی مانده بازگردانی 92% نیز تاکنون صورت گرفته است و
به نوعی به بازگردانی اطلاعات بروز سایت خوش بین هستیم. اما اگر تمام روند و کارهای
صورت گرفته شکست خورد ما نسخه دیگری از نسخه پشتیبان سالیانه سایت را نیز داریم که
مربوط سال میلادی قبل است و امکان بازگردانی کامل آن وجود دارد هرچند در این صورت
اطلاعات سایت به ماهها قبل بازخواهد گشت و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد.
تمام تمرکز و تلاش ما و با صرف هر هزینه ممکن این است که اطلاعات تا آخرین ثانیه
ای که سرورهای سایت خاموش شدند بازگردد و دلیل صبر و عدم فعال سازی کامل سایت نیز
تاکنون همین بوده است.
بروزرسانی 3 تیر(پنل مدیریت و ثبت سایت جدید فعال شده است):
بالاخره پنل مدیریت بلاگفا فعال شد ولی هنوز امکان نظر دادن وجود ندارد.
پیغام بلاگفا در پنل مدیریت:
پیغام بلاگفا در صفحه اصلی:
بروزرسانی چهارم تیر ۱۳۹۴:بلاگفا فعال شد اما اطلاعات چندین ماه به عقب برگشت
بلاخره بلاگفا از تعطیلی در آمد اما متاسفانه اطلاعات چندین ماه به عقب برگشت.
پیغام مدیر بلاگفا در این باره:
کاربران محترام و همراهان عزیز سایت مطلع هستند که در ماه اخیر به دلیل
مشکلاتی که در زمان انتقال سرورهای سایت به مکان دیگری اتفاق افتاده بود
امکان ارائه خدمات بصورت کامل را نداشتیم.
همانطور که قبلاٌ نیز توضیح
داده شد بخشی از سخت افزار سایت که آسیب دیده بود برای تعمیر به شرکتی در
آمریکا ارسال شده بود که متاسفانه روند کار بسیار طولانی شده و حتی تاکنون
پاسخ قطعی و کاملی در ارتباط با نتیجه کار دریافت نکردیم. تصمیم گرفتیم
برای ادامه خدمات سایت از نسخه پشتیبان سالیانه استفاده کنیم. استفاده از
نسخه پشتیبان قدیمی قاعدتاً مشکلاتی را به همراه دارد و دسترسی کاربران به
نوشته های ماههای اخیر خود با مشکل مواجه شده و حتی کاربرانی که در ماههای
گذشته وبلاگ خود را ثبت کردند دسترسی به وبلاگ خود نخواهند داشت هرچند
امکان ثبت مجدد آنرا خواهند داشت.
اگر در روزهای آتی در روند تعمیر و
بازگردانی اطلاعات پیشرفت حاصل شد مطالب ماههای گذشته به وبلاگها اضافه
خواهد شد. همچنین بخشی از مطالب اخیر وبلاگها به مرور و در چند روز آتی به
بخش مدیریت وبلاگها اضافه خواهد شد.
از آنچه پیش آمد عمیقاً متاسفیم.
میدانیم که نوشته ها و وبلاگتان برایتان اهمیت داشته و نسبت به آنچه پیش
آمده ناراحت و شاید عصبانی باشید اما بدانید بلاگفا زحمت ده ساله ما بوده
است و هرگز نمی خواستیم در چنین وضعیتی قرار بگیریم. مشکلات پیش آمده فراتر
از تصور و به نوعی غیرمحتمل می رسید اما متاسفانه اتفاق افتاده است. تصمیم
گرفتیم که با بازگشت به عقب، شروعی دوباره داشته باشیم.
زایه ها من می خوام برم مدرسه باید وبم را اماده کنم
باز آمد بوی ماه مدرسه...